ΣΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΔΙΑΣΗΜΩΝ ΖΩΓΡΑΦΩΝ

 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ: 

 Διάσημοι Πίνακες: Το παιχνίδι με τις κάρτες. 

Αρχικά οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με τα στοιχεία κάθε καλλιτεχνικού ρεύματος, είδαν έργα ζωγράφων με τη βοήθεια του βιντεοπροβολέα και διάβασαν τις παρακάτω πληροφορίες. 

Ιμπρεσιονισμός: Σημαίνει εντύπωση. Χαρακτηριστικό τα ζωντανά χρώματα, το φως και η έλλειψη περιγραμμάτων και μαύρου χρώματος. 
Υπερρεαλισμός: Ονειρικές καταστάσεις, χρήση ζωηρών και έντονων χρωμάτων, πίνακες ενάντια στη λογική. 
Μπαουχάους: Χρήση γεωμετρικών σχημάτων και έντονων χρωμάτων. 
Ρεαλισμός: Εκφράστηκαν οι στιγμές της ζωής , αποτυπώνοντας το αληθινό και όχι το ωραίο, το πραγματικό και όχι το φανταστικό. 
Πουαντιγισμός: Το σημείο κυρίαρχο στοιχείο του ρεύματος αυτού. Κουκκίδες καθαρών χρωμάτων συνθέτουν νέα χρώματα. 
Ποπ – Αρτ: Μαζική παραγωγή καταναλωτικής τέχνης. Διαφήμιση, πόστερ, εναλλακτική ματιά και αυθορμητισμός στην τέχνη.

Έπειτα έπαιξαν το παιχνίδι με τις κάρτες: (Famous Paintings, by Sarah Courtauld, Useborn publishing Ltd., London, England 2010) 


Οι κάρτες είναι γεμάτες από ενδιαφέροντα γεγονότα σχετικά με ορισμένα από τα πιο αγαπημένα έργα ζωγραφικής στον κόσμο. Κάθε κάρτα έχει μια εικόνα ενός διάσημου πίνακα στη μία πλευρά και στην άλλη πλευρά παρουσιάζονται συναρπαστικά γεγονότα σχετικά με τον πίνακα και το ζωγράφο, συμπεριλαμβανομένης της ιστορίας πίσω από ότι βλέπουμε, το πότε, το πού και από ποιον ήταν ζωγραφισμένο και άλλες ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες. 




Κάθε μαθητής διαλέγει μία κάρτα χωρίς να διαβάσει τι γράφεται πίσω από τον πίνακα. Παρατηρεί με μεγάλη προσοχή το έργο. Τοποθετούμε σε ένα κουτί τις κάρτες με τις λεπτομέρειες, τα γεγονότα και τα σχόλια για κάθε έναν από τους πίνακες. Ζητάμε από τους μαθητές να βρουν την κάρτα με τις λεπτομέρειες που αντιστοιχεί στην κάρτα με τον πίνακα που έχουν επιλέξει. 



Κάθε μαθητής παρουσιάζει στην τάξη τον πίνακα και ζητά να του πουν οι συμμαθητές του τι δείχνει. Οι υπόλοιποι μαθητές προσπαθούν να μαντέψουν και κάνουν εικασίες. Στο τέλος ο μαθητής διαβάζει στην υπόλοιπη τάξη τις πληροφορίες για τον πίνακα από την κάρτα. (Ποιος ζωγράφισε τον πίνακα; Πότε τον ζωγράφισε; Τι δείχνει;)