D. Perkins
«Βλέπω – Σκέφτομαι – Αναρωτιέμαι»
Οι μαθητές παρατηρούν προσεχτικά τον πίνακα α του Καντίνσκι και τον πίνακα β του Κλέε.
Και συμπληρώνουν:
«Βλέπω – Σκέφτομαι – Αναρωτιέμαι»
Ο στόχος του “Artful Thinking” είναι να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιούν συχνά έργα τέχνης (κυρίως οπτικά) στις τάξεις τους με τρόπο τέτοιο ώστε να εξυπηρετούνται όχι μόνο οι μαθησιακοί στόχοι, αλλά και η στοχαστική διάθεση των μαθητών. Η φιλοσοφία των δραστηριοτήτων στηρίζεται στην επεξεργασία κατάλληλων ερωτημάτων, τα οποία δεν επιζητούν κάποια προφανή απάντηση, αλλά αντίθετα ενεργοποιούν τη σκέψη, εμβαθύνουν στην παρατήρηση , ερευνούν ποικίλες πτυχές ενός ζητήματος, επιχειρηματολογούν και ζητούν αξιόπιστες αποδείξεις, αμφισβητούν την πρόχειρη πληροφόρηση (Ritchhart, Palmer, Church, M. & Tishman, 2006).
Περιγραφή της Δραστηριότητας:
Δίνεται χρόνος στους μαθητές ώστε να παρατηρήσουν δύο από τους πιο γνωστούς πίνακες του Καντίνσκι και του Κλέε αντίστοιχα.
Στόχοι :
- Να έρθουν σε επαφή με γνωστούς πίνακες του Μπάουχαους.
- Να εντοπίσουν τα βασικά χαρακτηριστικά του ρεύματος.
- Να ερμηνεύσουν τους πίνακες με δημιουργική ματιά.
- Να εκφράσουν την αίσθηση που αποπνέει το έργο.
Αφού οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες των τεσσάρων ατόμων, τους μοιράζεται το παρακάτω φύλλο εργασίας, το οποίο συμπληρώνουν.
Αφού παρατηρήσεις τον πίνακα Several circles του Καντίνσκι και τον πίνακα Senecio του Κλέε να απαντήσεις στα παρακάτω
ερωτήματα.
|
||
Βλέπω
(Τι βλέπεις; Εκφράστε τις πρώτες σας
παρατηρήσεις)
|
Σκέφτομαι
(Τι νομίζεις ότι συμβαίνει εδώ; Παρατηρώντας
το έργο τι απορίες έχεις;)
|
Αναρωτιέμαι
(Υπάρχουν απορίες που δεν έχουν απαντηθεί
παρατηρώντας τον πίνακα;)
|
Οι μαθητές παρατηρούν προσεχτικά τον πίνακα α του Καντίνσκι και τον πίνακα β του Κλέε.
Και συμπληρώνουν:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δεν επιτρέπονται νέα σχόλια.